Organizmus je denne vystavovaný útokom. Musí bojovať s votrelcami, ako sú vírusy, baktérie, plesne a parazity. Hlavnou funkciou imunitného systému je rozoznávať cudzie častice a reagovať na ne. Cudzími látkami (antigénmi) môžu byť napríklad mikroorganizmy spôsobujúce infekcie alebo aj transplantované orgány či tkanivá alebo nádory, ktoré sú v tele rozpoznané ako cudzie. Správna obranyschopnosť tela potom zabezpečí obranu proti infekciám.

Základom je strava!

Rýchlo rastúce telo potrebuje dostatok živín na vybudovanie silného  imunitného systému. Zdravie detského organizmu môžeme ovplyvniť predovšetkým skladbou jedálneho lístka. Základ by mali tvoriť surová zelenina, ovocie, šaláty, celozrnné pečivo, strukoviny, pohánka, nelúpaná ryža, klíčky a tofu. Nesmieme zabudnúť ani na rastlinné oleje – olivový, mandľový, sezamový, ľanový. Naopak, obmedziť by sme mali výrobky z kravského mlieka a mäso. Doprajme si ho maximálne 3-krát týždenne. Cukor sa snažíme nahradiť zdravšími variantmi, ako napríklad hroznovým či ovocným cukrom, medom, sirupom z agáve, jačmenným, kukuričným alebo ryžovým sladom.

Akonáhle je súčasťou jedálnička vášho dieťaťa tuhá strava, odporúčame pridávať 1 kávovú lyžičku moringy karibskej, 2 x denne priamo do stravy.


Prirodzené posilnenie imunity u  detí 

Moringa karibská je strom, ktorý robí zázraky pre telo a rovnako aj pre imunitný systém. Má skvelé liečebné a liečivé schopnosti. Listy moringy majú schopnosť liečiť viac ako 300 ochorení. Obsahujú viac ako 96 rôznych živín, ktoré prirodzene posilňujú imunitný systém.

Vďaka moringe je imunitný systém oveľa odolnejší a silnejší, čo je potrebné hlavne u malých detí. 

Moringa karibská obsahuje 17x viac vápnika ako je v mlieku, 25 x viac železa ako je v špenáte, 15 x viac draslíka ako je v banáne, 10 x viac vitamínu A ako je v mrkve, 9 x viac proteínu ako je v jogurte, 92 rôznych živín, 46 antioxidantov, Omega,3, 6, 9, Zeatín a Vitamín A – Z.

Moringa karibská  je to pravé, čo určite nesmie chýbať  v jedálničku Vášho dieťaťa.


Takto zvýšite odolnosť u detí

  • otužovanie a šport - nechajte ich pohybovať sa vonku aj pri chladnejšom počasí
  • primerané oblečenie - deti obliekajte podľa počasia, teda nie príliš naľahko ani nahrubo
  • strava - snažte sa, aby vaše dieťa malo denne čerstvú zeleninu a ovocie; ovocie nemusí byť exotické, stačia jablká
  • spánok - vyhýbajte sa prekúreným miestnostiam nielen počas spánku, ale aj keď sa dieťa zdržiava doma
  • deti do 1 roka - ak je to možné, mali by ste dieťa dojčiť do 1 roka, jeho imunitu tak posilníte najúčinnejšie
  • obohatenie stravy o moringu karibskú – 1 kávová lyžička 2 x denne